måndag 5 november 2012

Priten

En av skillnaderna mellan Vikingen och mig är frågan om var vi förvarar vår sprit, och med sprit menar jag starksprit. Jag har den i ett stängt skåp och man behöver veta att den finns där för att se den. Han hade sin dels undertill på ett öppet sideboard i vardagsrummet och dels i ett vitrinskåp i köket. Jag antar att det är uppväxt och vanor, men jag tycker att det känns lite konstigt med synlig sprit och känner alls ingen längtan efter ett barskåp.Däremot tycker jag att det är helt i sin ordning att ha vin framme till exempel i köket, men starksprit känns skumt.

I vilket fall så hade Vikingen möblerat om sitt spritförråd efter att vi pratade om det här, så det är numera lite mindre iögonfallande. 

Jag hade inte funderat på det här innan vi började prata om att flytta ihop, men eftersom jag ska flytta in hos honom har jag börjat se med nya ögon på hans lägenhet. Jag funderar på var man skulle kunna ställa mina möbler, på mattor, duschdraperi, porslin och om det går att få allt att passa ihop, och på spriten, då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar