tisdag 27 november 2012

Ett ton prylar?

Jag har klurat fram och tillbaka på hur mina saker ska komma till Stockholm, och till slut landat i att hyra en envägstrailer. De finns i tre olika storlekar, och det är ju frestande att ta en stor eftersom prisskillnaden är rätt liten. Å andra sidan är skillnaden i totalvikt obefintlig, och den är dessutom satt ganska lågt. Släp plus last får väga ett ton tillsammans för att det ska funka med de flesta bilar. Det innebär att eftersom ett större släp väger mer så måste lasten väga mindre.

Jag provvägde en av mina flyttlådor, en av dem som kändes lite tyngre. Jag hade trott att den skulle ligga runt tjugo kilo, men jag är nog starkare än jag tror, för den vägde tjugofem. Nu har jag nog ändå inte ett ton prylar, men runt 600 kg kan det nog vara.

Det kommer alltså att få bli ett lite mindre släp, och en hel del mäta, räkna och rita för att få det här att gå ihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar