söndag 21 juni 2015

Midsommar i Umeå

Jag tog bilen upp till Umeå för att fira midsommar med familjen och hämta ett bord från pappas förråd. Resan gick bra, men det var drygt att köra ensam. Hemvägen kommer att bli bättre eftersom min syster följer med. 

Midsommarvädret har varit alldeles utmärkt, sommaren verkar ha börjat lagom till min ankomst. Utanför gästrumsfönstret står ett träd, så det blev inte så varmt där inne. 

På midsommarafton åkte min syster och jag till pappa i Bygdeå. Vi besökte det lokala midsommarfirandet på Dalkarlså helt kort, men det drog ut på tiden med att klä stången så vi åkte igen innan de började dansa. Innan dess hade vi hunnit in på den lokala handelsträdgården som hade väldigt fina plantor och delvis annat än de stora kedjorna kör med. Vi grillade hos pappa, men jag var för snål med kolet så det krävdes tyvärr stekpanna på slutet. 

Midsommardagen innehöll knytlunch hos mormor och grillning hemma hos min syster på kvällen. Båda delarna var mycket trevliga, syster har trevliga vänner. 

Nu börjar det bli dags att fundera på hemresa. Bordet jag skulle hämta ligger i bilen och det råkade följa med en del annat när jag nu ändå hämtade saker i pappas förråd: två rejäla blomkrukor, en gammal symaskin, en massa träskruv, en cykelhållare för bilen och en låda frässtål. Moster skickade med mormors struvjärn också. Vi får väl se om det blir julkakor eller så. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar