lördag 6 juni 2015

Landet igen

Jobbveckan har innehållit en flytt av en webbplats där min insats bestod i att tala om den nya IP-adressen för mina tåg och tjata på folk om att vitlista alla mina serversajter, inte bara vissa. Det är fint att det är helg nu. 
Vi är på landet även denna helg. Igår grillade vi och jag drack en mycket syrlig hallonöl som en kompis rekommenderat. Den var god om än något besynnerlig. Idag ska vi handla lite, bland annat titta på nya trädgårdsdynor. Det blir också kaffe och tårta för att fira Vikingens pappas födelsedag. Han önskar sig inget, och sådant är ju alltid lite besvärligt. 

Igår var det ljuvligt väder men idag är det grått. Inget regn ännu, men det skulle kanske komma till eftermiddagen. Jag har lite ärtor som jag satte hemma i måndags att plantera ut så det kanske är lika bra att det inte är illande sol. Jag satte tre sorter, en sockerärta, en sparrisärt och lite luktärter. Sparrisärten är mest svårflörtad och fick stanna hemma, de andra växte raskt så de borde överleva eventuella fågelattacker. Jag kanske skulle köpa lite nät eller fiberduk ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar