söndag 19 oktober 2014

Trädgårdssöndag

Vi har fortsatt med fixandet på landet idag. Städat lite mer, stängt av vattnet ner till gäststugan och bastun och lagt undan dynor. Jag har rensat ogräs i växthuset och petat ner några vitlöksklyftor där i en förhoppning om att det ska bli vitlök nästa år.

Vi köpte en skiva klar plast i fredags eftersom glaset i dörren gick sönder någon gång i somras och den temporära lösningen inte är vintersäker. Tyvärr visade det sig när jag började mäta att den inte räcker till alla tre fälten i dörren, så vi får skaffa en till. Jag gnuggade lite på de smutsiga rutorna i väggen med en mikrofibertrasa i alla fall och det gröna joxet lossnade hyfsat lätt, så jag tror att om jag putsar rutorna sedan så kommer det att se lite fräschare ut. Det är ett gammalt byggsatsväxthus och det börjar se lite bedagat ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar