fredag 3 oktober 2014

Mycket stillsam storhandling

Jag sitter i soffan och väntar på att min leverans från Mathem ska komma. Det behövde handlas lite av varje och det är tråkigt att bära så det verkade som en bra plan att ägna mig åt lite webbshopping istället. Som vanligt var det kampanj på leveranskort, 3 månader för 1 krona. Jag tror inte att jag har betalat ordinarie pris för hemkörningen någon gång. 

Temat för veckans matinköp verkar vara älg. De hade älggrytbitar på extrapris på Hemköp när jag gick förbi där tidigare i veckan så jag tog två paket. Med varorna om en stund kommer två paket fryst älgfärs också. Möjligen borde jag försöka köpa älgstek med nu när den verkar vara i säsong. Det är ju rätt trevligt kött och man slipper fundera hur det har haft det medan det levde. Då är det väl bara lingon och kantareller jag saknar? Eller rönnbärsgelé? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar