lördag 4 oktober 2014

Och så var frysen full igen

Jag har lagat fiskgryta, eller om det möjligen ska klassas som soppa. Det beror nog på vems definition man använder. Det blev mycket, fem matlådor efter att jag hade ätit, så med matleveransen i fredags så är frysen nu full.

Det har inte blivit av att plocka några lingon, så i förmiddags köpte jag lite. De såg trevliga och nästan rensade ut på håll, men visade sig vara övermogna och kletiga mest allihopa. Det blev lite sylt i alla fall, och med tanke på hur lite lingonsylt vi äter så kommer det nog att räcka till nästa höst. Möjligen är det nu en onödigt dyr lingonsylt, men det är i alla fall min dyra lingonsylt. Jag kanske skulle koka palt någon gång också?

Annars är det inte mycket aktivitet för min del i helgen. Svansen på förkylningen är nu nästan borta, men jag tar det lugnt. Vikingen kommer hem imorgon efter att ha varit borta i över en vecka. Jag har saknat honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar