måndag 27 oktober 2014

Nyklippt

Håret var slitet och kändes som stålull, så det blev en tripp till frisören och en något kortare frisyr. Nu är bara frågan om jag ska bli gråhårig eller om jag ska färga och i sådana fall åt vilket håll. Mörkt, ljust eller rött? Jag skulle i och för sig kunna tänka mig blått hår också, men jag tror att jag skulle få svårt att orka matcha det med något kul i kläd- och sminkväg till vardags. Eftersom de mest slitna delarna och en del av längden och tyngden är borta så lockar det sig lite mer också. Vi får se hur det känns när jag har tvättat och torkat det några gånger själv. Hon skar när hon tunnade ur det så jag hade små otäcka korta hårbitar överallt kändes det som så jag har redan tvättat det en gång. Det var ganska mycket av någon stylingprodukt i det också, och jag gillar inte riktigt när håret känns konstigt. 

Annars är det mesta som vanligt. På plussidan är att Vikingen har börjat städa arbetsrummet. På minussidan är att allt från arbetsrummet som behöver sorteras ligger i köket. Jag har dock gott hopp om att det kommer att bli färre saker här inom kort. Jag funderar på om inte jag har någon hög som man skulle kunna gå genom en vända till för att skicka med lite mer när vi ändå ska köra bort saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar