onsdag 6 augusti 2014

Varmt!

Det är varmt även när det inte är illsoligt och vi hinkar vatten. Jag har badat. Vi läser om branden kring Norberg och hoppas att de skurar som har kommit här ska göra Gotland lite mindre eldfängt. Vi har en brandsläckare i tältet. 
Det är ändå en skön medeltidsvecka. Lägret vid muren är vackert och vi börjar komma till ett läge där vi har vad vi behöver i tältet. 

Vikingen har gått vakt i natt. Alla vuxna som bor i lägret sitter vakt vid entrén i tvåtimmarspass men på nätterna är det båge som har åtagit sig hela natten och nu var det Vikingens tur. Arbetsuppgifterna är ungefär samma: bemanna entrén, gå en runda och kolla att stängslet är OK och att det finns papper på toaletterna, men nattpasset är åtta timmar. Jag gick i fjol och är tacksam att jag slipper i år. Jag är verkligen ingen nattuggla. 

Vi har ett litet värdshus i lägret som serverar frukost och nu ska jag klä på mig och gå dit. God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar