lördag 6 oktober 2012

Jag är inte nöjd!


Så här är det: Jag är kär i en kille, låt oss kalla honom Vikingen. Han är kär i mig. Vi har varit ihop i över två år. Vi bor nästan femtio mil ifrån varandra och ses inte så ofta som jag skulle önska. Jag är inte nöjd.

Vi ses så ofta vi kan, men det finns ju fler saker i livet som man vill hinna göra också. Vi har i perioder kunnat jobba hemifrån eller på den andra orten, så vi har kunnat bo ihop upp till en månad, men nu har det varit en lång period av mest bara helger, semester och någon enstaka vecka.

I princip hela tiden vi har varit ett par så har vi diskuterat hur vi ska göra med att flytta ihop, vem av oss som ska flytta.

Ibland tänker jag att det här hade varit lättare för tio år sedan, vi var yngre, hade färre vanor och färre sammanhang att rycka loss oss från.

I vilket fall är det dags nu. Jag ska flytta! 

Om detta kommer den här bloggen att handla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar