lördag 13 oktober 2012

Ibland får man lite draghjälp


Jag har en del saker som jag inte ska ta med mig. Det är inte något större fel på sakerna, men jag gillar dem inte längre, eller har skaffat en bättre version av den prylen. Att bli av med halvbra saker är inte helt lätt. Man kan försöka sälja dem, eller ge bort dem i någon liten Facebookgrupp eller så, eller lämna in dem hos någon second hand-butik. Alla dessa varianter är dock en liten aning besvärliga. Antingen får jag åka kollektivt och släpa sakerna till någonstans där de tar emot dem, eller så får jag fixa bilder för att kunna sälja/skänka bort och sedan hantera människorna som är intresserade av mina saker.

I fredags åt jag lunch med en kompis som erbjöd mig skjuts till en grej igår. Det är ju alltid smidigt, men som grädde på moset erbjöd hon sig att dessutom ta den stora bilen och att vi kunde svänga förbi återvinningscentralen på vägen. Ibland får man lite draghjälp. Jag blev ju tvungen att plocka ihop ett par lådor med saker att köra bort innan hon skulle komma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar