lördag 6 oktober 2012

Hur många plastpåsar behöver (en) man?


Jag tillbringar helgen hos Vikingen. Vi har en ganska soft helg, lite middag med min syster, lite shopping, lite fundera på var saker ska stå och hur allt ska rymmas. Möjligen också en tur till IKEA för att titta på nya högre garderober.

Frågan är ju just hur vi ska få plats, det är ju alltid lite lurigt att flytta in hos någon som redan har bott länge i en bostad. Idag har det i alla fall skett ett framsteg.

Jag förstår till exempel det vettiga i att man sparar på påsar i papper och plast, små kartonger, bubbelplast och presentpapper, men när detta i princip upptar en hel garderob i en lägenhet som jag avser att flytta in i så känner jag att påsarna är min fiende. 

Ikväll har jag gått en match mot påsarna, och jag tror att jag vann. Jag räknade inte påsarna jag kastade, men det lär ju ha varit tresiffrigt i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar