måndag 23 mars 2015

Förvånad

Jag har varit och tränat, och sedan ätit bönpasta med tonfisksås. Jag är lika förvånad som du. Den har inte samma konsistens som vanlig pasta, den är inte elastisk och heller inte just kladdig. Det var hyfsat gott, och det var ju tur med tanke på att jag har två portioner kvar av den där och en oöppnad förpackning av någon som var mörk i färgen, kanske gjord på kidneybönor eller svarta bönor. 
I övrigt är det vardag igen. Vädret är grinigt, men jag tröstar mig med att det snart är dags att vara ledig en vecka och åka till fjällen. Vi köpte ju nya turskidor och de står i hallen. Möjligen skulle det vara klokt att försöka gå in sina pjäxor lite innan fredag, men vi får se hur det går med det.

Vikingens mamma beställde fisk och lammkött från Islandsfisk med leverans igår, och vi hängde på och fyllde även vår frys. Fullt är det, men det skulle nog gå att få ner något litet paket glass om man verkligen ville. Vi siktar nog på att äta upp lite av den gamla maten nu under veckan i alla fall. Jag gissar fisk imorgon och renskav på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar