onsdag 18 mars 2015

Sol och vår

Det har varit fortsatt soligt och nu känns det som att våren är här ordentligt. Bara för det så hotar de med snö framåt helgen, men det hoppas jag kommer att vara fel. Jag skulle gärna åka till landet en sväng även den kommande helgen, men om det är alltför eländigt väder så tar det emot att komma iväg. Vi har bott i gästrummet uppe i stora huset när vi har varit på landet under vintern och vi skulle behöva städa efter oss och kanske helst lite extra så att det är fräscht om och när nittioplussarna bestämmer sig för att åka ut. Jag skulle hellre göra det förr än senare, för ju bättre väder det blir, desto mindre intressant är det att vara inne och pyssla. Det är lustigt hur mycket spindelväv det hinner bli, men det är klart att om de får jobba ostört så är de väldigt snabba.
När jag gick från jobbet i eftermiddags så glömde jag telefonen. Som tur var kom jag på det när jag kom till hållplatsen, men det blev en rejäl extra promenad för att hämta den. I de flesta fall hade jag nog struntat i att vända och plockat upp telefonen nästa dag istället, men jag åker till Göteborg med första tåget imorgon och det känns naket att vara utan telefon i flera dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar