fredag 21 november 2014

Med småkakor i handbagaget

Jag sitter nu på Bromma och väntar på flyget till Umeå. Min mormor fyller nittiofem på tisdag och sådant måste man ju fira. 

I min ryggsäck har jag jobbdatorn eftersom jag ska jobba hemifrån på måndag och två lådor med småkakor. Det känns som att det var länge sedan jag flög sist. Det har mest blivit tåg på sistone. Eftersom jag är lite ovan så åkte jag i god tid. Det blev alldeles vanlig SL-buss från jobbet och byte vid Solna centrum och då passade jag på att äta middag också. 

Jag undrar just hur kallt det kommer att vara i helgen och hade lite svårt att välja ytterplagg. Jag tycker inte att det är dags för vinterjacka här i storstan än även om jag ser att många andra har börjat. Det blev en kompromiss i form av en lättviktsdunjacka i väskan och en höstjacka på mig och så får vi se om jag ska ha en jacka eller dubbla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar