fredag 14 november 2014

Har skaffat lånekort

Jag har bott i storstan ganska länge utan att bekanta mig med biblioteken, men idag blev det av. Det blev ett snabbt besök på biblioteket Sture som ligger i tunnelbanan vid Östermalmstorg. Det är ett pyttelitet bibliotek, så jag tror inte att det kommer att bli så himla många besök där. Det blev en trädgårdsbok och en mordhistoria. Så här när jag har kommit hem med den och kollat lite till så verkar mordet vara någon sorts tänkt fortsättning på Austens Stolthet och fördom, och jag har verkligen aldrig någonsin förstått storheten med Austen så jag hoppas att den inte drar alltför mycket åt det hållet. Trädgårdsboken var väldigt lättläst så den har jag redan bläddrat genom.Den innehöll inte just något nytt eller spännande, men jag är ju å andra sidan uppväxt med föräldrar som odlade rätt mycket. Jag tror inte att det kommer att bli så avancerat odlande för min del, men lite mer liv i jorden på landet vore kul. Det finns en del gamla perennrabatter som man nog skulle behöva rensa genom och bättre jorden lite i, men det är ju så mycket roligare att tänka på nya odlingar än på grävjobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar