tisdag 22 oktober 2013

Bergsbestigning/polarexpedition

Jag har varit på vinden och hämtat tre jackor. Vikingen frågade om han skulle följa med, men det tyckte jag var onödigt. Fluffiga jackor väger ju inte just något så det borde man kunna bära även om man är halt.

Det finns en lampa på vinden, en enda. Den som vill kunna se något inne i sitt eget förråd bör man ha någon sorts ficklampa med sig. Vikingen har en pannlampa liggande i hallgarderoben för detta ändamål så jag tog med den.

Nu skulle jag behöva tvätta ett par av de tunnare jackorna innan de hängs undan, men jag är mer inriktad på förberedelser för helgens medeltidande i Göteborg, så det får vänta till nästa vecka. Jag kanske skulle ta och skriva en packlista, och kolla hur det går med nötkakorna i ugnen som jag ska ha med mig. De är menade att vara mer torkade än gräddade så jag kör tre plåtar samtidigt eftersom varje omgång tar väldigt lång tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar