torsdag 17 oktober 2013

Dags att testa SLs resegaranti

Jag bestämde mig för att jag hade travat fram och tillbaka inne på spårområdet fullt tillräckligt när det var dags att gå hem så jag gick ut mot busshållplatsen åt andra hållet. Jag tror att det är något längre till den busshållplatsen, men vägen är utomhus och inte en lång lång gång med betonggolv.

Det visade sig dock finnas en annan väsentlig skillnad mellan de båda busshållplatserna. Bussen jag normalt sett åker med har tiominuterstrafik. Den andra har halvtimmestrafik. När en buss av det senare slaget inte kommer så tar det väldigt lång tid innan nästa dyker upp. När den inte heller kom på utsatt tid och saknade realtidsinformation i appen så ringde jag taxi.

Nu ska jag bara leta upp hur man använder SLs resegaranti och se till att lämna in kvittot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar