fredag 21 december 2012

Mellanlandning i storstan

Jag kom till storstan igår och åker vidare norrut i eftermiddag. Vikingen och jag åt en rejäl frukost ihop idag i alla fall, bacon och ägg.



Vi tittade på nyheterna samtidigt som vi åt, och plötsligt började det låta konstigt, ett högt vinande ljud. Luktade bränd elektronik gjorde det också. Det verkar som att det är något i Vikingens TV som har sagt "poff". Det är en schysst TV, mindre än fyra år gammal så han ska kolla om det går att reparera.

Idag ska jag jobba hemifrån i det som snart kommer att vara mitt hem. I eftermiddag sätter jag mig på SJ 3000 mot Umeå. Jag fick ett SMS igår om ändrad platsreservation, byte från vagn 4 till vagn 8 och jag tyckte att det luktade lite misstänkt loktåg, men det verkar vara två X55:or som är hopkopplade till Sundsvall och sedan går den ena vidare till Umeå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar