torsdag 27 december 2012

Hemmakontor hos Vikingen

Min syster baxade ombord mig och min packning på tåget till storstan, och Vikingen hämtade mig när jag kom fram. Det är långt genom Centralen om man hoppar på kryckor.


Idag har jag arbetat hemifrån, jag hade ju till skillnad från de flesta av mina kollegor faktiskt tänkt jobba i mellandagarna. Det blev lilla kontoret vid Vikingens köksbord.

Jag slutade jobba vid tre och tog en liten lur som råkade bli lite längre än jag hade tänkt mig. Det är nog bra att det är en kort vecka.

Knät känns mycket bättre nu i alla fall, både stabilare och mindre ont.


 

2 kommentarer:

  1. Usch, stackars dig! Jag hoppas det går snabbt att bli bättre, för det där låter inte kul alls.

    Trist att det var du som skulle jobba dock. :-/ Jag kan rapportera att semester verkar vara världens grej, både jag och Katten gillar det, så jag funderar på att testa nästa år också.

    Vi som har svårt att sova av andra orsaker har fått ett litet ljudspår av pyskologen med en vänlig röst som uppmanar en att låta tankarna flyta iväg på ett blad i en bäck. Det funkar jättebra tills man tänkt på bäckjäkeln ett tag och måste gå upp och kissa...

    Kan du inte testa dina superplåster på knäet också?

    SvaraRadera
  2. Jo, semester är nog världens grej, jag tänkte testa till påsk. Annars kommer man rätt långt på bara helgdagarna i år med, har sett massor av onödig webb-TV och handarbetat lite.

    Jag hade ett sådant där ljudspår där man dammade böcker i ett skotskt bibliotek, undrar just vart det tog vägen. Kanske på gamla datorn?

    SvaraRadera