onsdag 1 juli 2015

Kläder och stil

Jag blir ju alltid väldigt inspirerad av syträffarna i Göteborg, men sedan händer det inte så mycket egentligen. Nu sitter jag och funderar över vilken sorts kläder jag egentligen vill ha, vad jag tycker om och vad jag passar i och det är inte alldeles tvärenkelt. 

Jag tror i alla fall att höstens mål får bli att ha kjol på jobbet minst en dag i veckan även om det är opraktiskt. 

En av de saker jag hittade i någon sytidning i måndags är den klänningen nedan som var sydd i ett mönstrat sidentyg och inte alls dum. Det var bara det där med att hitta rätt tyg. Jag har rätt stabila axlar så jag gillar skärningen. Och svårighetsnivån på tillklippningen...
På listan med kläder att köpa finns bara tråkiga saker: nya sommarbyxor (de gamla är för stora), en vit eller mycket ljus topp till och ett par svarta ballerinor eller andra bekväma men hyfsat nätta skot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar