lördag 18 juli 2015

Katter och en potta

Jag har inte semester än, och jobbet innebär att jag även försöker hålla koll på saker åt ett par kollegor. Det är en smula intensivt och jag ser nu mycket fram mot semestern och Medeltidsveckan. 

Jag passar grannens katter denna vecka eftersom de är bortresta. I början var alla ganska avvaktande, nu börjar de flesta bli lite mer pratsamma och gosiga. Jag antar att de saknar sina människor. Två av dem går ut rätt ofta, en gör det ibland och den äldsta gamla damen ligger mest inne och sover. 

Vi tror att tanken i källaren här i lilla gästhuset börjar bli full, så vi försöker att använda toaletten uppe i stora huset i möjligaste mån. Jag har därför köpt en potta, en sådan där Pipinette som är ganska smal så att damer ska kunna kissa stående. Lock har den också. Jag får väl vänja mig. 

Vikingen sover fortfarande. Jag har ätit frukost och ska väl gå på dagens första kattrunda. Murre såg jag ute förut, men jag får väl räkna in de andra också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar