onsdag 2 juli 2014

Gnöh

Om man inte har cyklat till jobbet på länge och bestämmer sig för att cykla båda vägarna, vilket man, om man tänker efter nog inte gjorde sist man cyklade så är det möjligt att man blir en liten aning trött. Jag var så oväntat trött på väg hem från jobbet, kroknade i uppförsbackarna på ett rätt fånigt sätt, men jag kom hem i alla fall. Det var hyfsat väder när jag cyklade iväg i morse men jag blev lite nervös när det kom en enorm regnskur eller om det möjligen var hagel mitt på dagen. På vägen hem kom det dock bara några enstaka droppar så det gick bra.

Vi har ätit ugnsbakad fisk med tomat, persilja, kapris och en slatt crème fraîche till middag, med kokt potatis. Det är ju väldigt gott med potatis så här års när den är färsk. Det är i och för sig gott med alla möjliga och omöjliga grönsaker, frukter och bär från nu och fram till slutet av september. Jag ser fram mot att kunna besöka Bondens marknad i Tessinparken och faktiskt kunna gå. Vikingen och jag var dit en gång i fjol. Jag hade kryckor och tog bussen med byte vid Radiohuset. Vikingen gick hemifrån efter mig och ringde efter en stund och undrade var jag hade blivit av. Det är inte så smidigt att åka buss runt jämfört med att gå raka vägen.

Jag har plockat undan ett par kassar från helgen som blivit kvar i hallen, och börjat uppdatera min nya surfplatta. Jag hann välja språk och lägga in ett e-postkonto innan den började gnälla om att den ville installera uppdateringar. Jag tror inte att jag kommer att göra så mycket mer idag. Det får bli en tidig kväll.

Sedan är ju frågan om hur ont i baken jag kommer att ha imorgon, om jag ska cykla igen eller om det blir tunnelbana och buss. SL-kortet gick ut i tisdags, det är tre veckor kvar till semestern och vi har pratat om att bo lite långhelger på landet så jag vill egentligen inte köpa något nytt förrän i augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar