söndag 15 juni 2014

Nålar, dock utan höstackar

Vi åkte ut till landet med två madrasser som jag hade haft i Göteborg och plockade bort de två som låg nere i gästhuset. Det var två schyssta madrasser, men de hade varit med ett tag. Jag har blivit rätt allergisk när jag har sovit där, och vi vill kunna vara ute mera. Förra helgens gäster som använde de madrasser vi nu bytt till hittade en nål i en av dem, men när vi skulle ta bort den så hittade vi den inte. Vikingen och jag väntar nu med spänning på att den ska ge sig till känna igen. 

Igår städade vi gästhuset ordentligt och tog ut och piskade alla mattor och soffkuddar. Senare på kvällen hittade vi en nål i den stora mattan. Jag hittade den med foten.

Vi har badat, bytt säkring för att kunna testa den urgamla tvättmaskinen, röjt lite ris runt torkvindan, sågat av ett träd som en bäver hade börjat på och nu börjar det bli dags för lunch. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar