söndag 8 juni 2014

Bra saker

Jag har haft en härlig helg med vänner. De åt frukost här och påbörjade sedan sina resor till respektive hem, och jag kör diskmaskin. Vi har ju bara en bänkdiskmaskin, så om man är fem som har ätit och druckit får det bli flera omgångar. Det är i alla fall väldigt skönt att ha en diskmaskin och slippa handdiska.

I sovrumsfönstret hittade jag något annat bra. Jag köpte nya tomatplantor härom veckan eftersom min syster fick de förra när hon var här, och nu har den första karten dykt upp. Jag struntar i om det inte blir så många tomater, bara det blir några färska, mogna solvarma att mumsa på här framöver. Tomaten jag fick av en kollega är inte lika hårt driven som de två ampeltomatplantorna, så den har nog ett tag kvar innan det blir något på den.
Jag funderar lite på om jag borde plantera om dem snart. Det känns som att de kommer att vara törstiga och göra sig bäst i självvattnande krukor. 

Vi hade några chilis och en paprika också, men när vi kom hem efter en dryg vecka i medeltiden var de fulla av någon sorts illgrön ohyra, kanske alldeles vanliga bladlöss. Jag orkade inte försöka bli av med dessa utan kastade plantorna. Jag gillar verkligen inte saker som kryper och kryllar i mitt sovrumsfönster.
Nu funderar jag på att bege mig ut och titta på koftor i en butik som jag inte hann igår. Jag har en ny handväska att inviga också. Den är alldeles vanlig och svart, men det är en trevlig skinnkvalitet och jag gillar inredningen i den. Den förra väskan började vara lite sliten och hade åldrats illa på en del ställen. Jag provade att smörja in den, men det blev ändå inte snyggt. Det var dags för en ny, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar