tisdag 13 augusti 2013

Hem, ljuva hem

Vi kom hem från Medeltidsveckan klockan fem i måndags morse. Vi bar in alla saker från bilen, körde igång en första tvättmaskin och gick i säng. Jag som är en kvällstrött och morgonpigg person lyckades faktiskt sova till tolv. Vikingen som har en lite annan dygnsrytm sov till två. Måndagen var en märklig dag, vi packade upp och tvättade och fixade, men det var väldigt segt alltihop.

På kvällen gick vi till Sabai Soong och åt thaimat. Vikingen fick extra starkt fried rice och var nöjd med det, jag åt friterade fiskkakor som det var rätt mycket kryddning i själva fisksmeten på, men kryddigt snarare än starkt. Gott var det i alla fall, och jätteskönt att inte behöva få de måttligt pigga hjärnorna att hitta på något att äta till middag.

Idag jobbar Vikingen, och jag har firat min sista semesterdag med lite shopping på Jula och IKEA. Jag sprang genom Stockholm Quality Outlet när jag ändå var i Barkarby, men jag har liksom inte riktigt rätt storlek och stil för det där tror jag. Jag kom hem med en gråbeige kofta, och den kommer nog att smälta in fint i garderoben.

För övrigt så behöver bilens vänstra vindrutetorkare åtgärdas pronto. Det är verkligen inte trevligt att köra när det regnar i det skick den är nu. Jag satt en halvtimme på en parkeringsplats i Solna och väntade på att det skulle lätta, och sedan hann jag nästan hem innan det drog igång för fullt igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar