söndag 21 juli 2013

Roligt!

Igår var jag i Köping och provade något nytt, nämligen bågskytte. Det var roligt och jag kan absolut tänka mig att göra det igen. Vikingen är ju inte hemma, men jag lånade hans svagare båge och ett tjog pilar. Häpnadsväckande nog hade jag alla pilarna med mig hem igen när jag var klar.

Idag har jag träningsvärk och är grisrosa i urringningen eftersom jag glömde smörja med solskyddskräm. Den utstickande delen där det är extra obekvämt borde vara nyckelbenet, va? Jag hade medeltidskläder, så det var ansiktet, urringningen och händerna som inte var täckta av ett rejält lager ylle. Händerna och ansiktet har nog fått mer sol tidigare under sommaren, så de ser ut och känns bra idag.

Jag ägnar dagen åt stillsamma inomhusaktiviteter som sömnad, tvätt och strykning. Det är ju inte så länge kvar till Medeltidsveckan, så det är en del saker som behöver ses över, plus att de vanliga kläderna förstås också behöver tvättas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar