onsdag 17 juli 2013

Falla på läppen


















Vikingen gillar inte kalvsylta, så nu passar jag på att äta det eftersom han är bortrest.

Annars kan vi tänka oss att äta hyfsat samma saker för det mesta. Vikingen vill ha starkare mat än jag medan jag äter skaldjur hellre än han. Till vardags blir det någonstans i mitten, och helst ganska snabbt. Vi borde kanske göra något lite mer planerat, men det funkar hyfsat i alla fall. Vi har ännu inte hemfallit åt någon färdig matkasse, men det vore ju förstås också en lösning.


Vi har också lite olika idéer om vilken tid middagen infaller vid. Jag vill helst att det ska vara hyfsat tidigt. Det tar mig en stund att ta mig hem från jobbet, och om jag lagar maten så tar det ytterligare en stund, men det får inte ta för lång tid! Om möjligt vill jag nog äta klockan sex, eller halv sju som senast. Tyvärr blir det inte alltid så, och som den kvällströtta människa jag är tycker jag att det blir så lite kväll kvar efter maten då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar