söndag 3 januari 2016

Och så flyttade pappa också

Pappa har haft det lite besvärligt med luftvägarna ett tag och varit ganska röd i ögonen men inte riktigt lyckats ringa in vad det beror på. Till slut var han ändå ganska säker på att det var något i hemmet, förmodligen i badrummet, som var orsaken. Därför bestämde han sug lite hastigt för att flytta till det lokala trivselboendet. 

En flyttfirma tog det mesta av möblerna och min syster hade packat och kört över en mycket av det lösa, men det fanns ändå mycket kvar, så jag har tillbringat nyår och den efterföljande helgen med att agera flytthjälp. Min syster och jag har kämpat väl och vi har också haft stor hjälp av en av grannarna. 

Som tur är fick jag också leka lite med syrrans katt på kvällarna, det behövdes lite annat än bara flyttande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar