tisdag 5 mars 2013

Fronten

Ikväll har jag tagit loss fronten, dragit fram badkaret och städat under och bakom det. Till viss del kom nog inspirationen från badkaret som bars ut från Mariehemmet, plus att det jag kunde se av väggen bakom badkaret såg läskig ut.

Det är rätt högt i tak här, och jag konstaterade att platt mikrofibermopp med teleskopskaft är ett bra vapen för att torka av väggarna ovanför kaklet.

Som vanligt hade jag lite problem med att få dit frontplåten och täckplåten på sidan igen när jag var klar. Det är som att jag har en arm för lite, eller möjligen är de tillräckligt många men lite i kortaste laget.

Nu längtar jag efter att göra något dekadent som motvikt till detta plötsliga utbrott av huslighet.

1 kommentar:

  1. Hm, tveksamt nöje att ha inspirerat till badrumsstädning genom bilder på ingrodd smuts hos mig. Nåja, hoppas du fick golvet rent, här gick det inte så bra.

    SvaraRadera