söndag 20 september 2015

Ett stilla övermod

I min medeltidsförening har vi en lokal. I lokalen har vi saker, mest sådant som folk har skänkt, och vissa saker är skabbigare än andra. Vi bestämde på det senaste styrelsemötet att göra oss av med en riktigt läskig soffa och jag erbjöd mig att kolla upp gratissläp. Jag bokade ett och tänkte att det nog blir bra att jag hämtar det, jag har ju kört släp förr. När jag väl stod där och skulle ha fast ett stort täckt släp på bilen så kom jag fram till att det nog kan ha varit närmare tio år sedan sist jag kopplade på ett släp själv senast, och att det här var mycket tyngre. Det gick till slut i alla fall. 

Att köra var jämförelsevis trevligt. Att parkera på gatan bredvid vår lokal utan att bli alltför i vägen var lite frustrerande, men det gick hyfsat. 

Jag lär inte köpa någon hästfinka inom överskådlig framtid, men är ändå nöjd över att vi kom till skott och körde bort det värsta skräpet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar